kadın-erkek arkadaşlığı

bir arkadaşım var, anladınız sanırım bir er kişi. akıllı, iyi eğitimli biri. kadın erkek eşitliği vs kavramları hazmetmiş olduğunu düşündüğüm ender insanlardan. bunu da yarı ingiliz olmasına bağlıyorum. neyse, dağıtmayalım. 

eski erkek arkadaşımla olan süreci az buçuk biliyor. tanışmışlardı da gezi işgali sırasında. gel zaman git zaman -onun da uzatmalı ve hastlıklı bir eski ilişki durumu gündemdeydi- benim çok yakın arkadaşlarımdan biriyle de -biraz da sanırım hatun kişinin ısrarı üzerine- yakınlaştılar. sonra görüşmeyi kestiler. benim için değişen bir şey olmadı. başından beri hep aynı yerde duruyor bu arkadaşım. ama dün gece bir saçmalık oldu. bendeydi. film izliyorduk. ben bütün akşam havanın ne kadar bunaltıcı olduğundan dem vurup şikayet etmiştim.

onun bacağına yasladığım yastığa başımı koymuş uzanıyordum, o da oturuyordu. kolu da omzumdaydı. ben uyuyakalmışım. bir ara birinin 'uyudun mu' diye sorduğunu duydum. bal gibi uyuyordum ama saçma sapan yerlerde film izlerken uyuduğumda biri 'uyudun mu' diye sorarsa yanıtım fikstir: 'yoooeeöğ ne alakası var, uyumadım!' ve tam o sırada saçlarımı okşayan bir el hissettim. işte o zaman zınk diye uyandım. şefkatli bir hali vardı ama biraz yavşaklık kokusu da alıyordum, 'bir tane vantilatör var, istersen burada benimle yatabilirsin' dedi karşımda arkadaşım. 'yoo, ben kendi yatağımda yatarım uyurken vantilatör açmıyorum' dedim ve kaçtım oradan. sonra da hiçbir şey olmamışçasına birbirimize her zamanki gibi davranmaya devam ettik. ve ben 'good company', 'hang out' durumu devam etsin istiyorum. bir taraftan onu üzmek son isteyeceğim şeylerden biri olur. aramızda şaçma sapan bir yakınlaşma da son isteyeceğim şeylerden bir diğeri olur. onun beni bir şekilde üzmesi son isteyeceğim şeyler arasında ilk üçe oynar. önem atfettiğim bir arkadaşımı kaybetmek en son isteyeceğim şey olur. 

bir taraftan ona karşı rahat tavrımı kendine yorup dengesizce davrandığımı ve onu yedeklediğimi filan sanması asla istemeyeceğim bir şey olur. tamam, aramızda bir kadın-erkek gerilimi yok değil ama sınırlarımızı da hiçbir zaman aşmadık. ayrıca eski sevgililerimizi yahut benim iskandinav bir koca bulma çabalarımı filan da biliyor ve üstüne geyik yapıp güldüğümüz bir durum da mevcut. 

sanırım onunla konuşmalıyım.


sevgiler
jk


Comments

Popular Posts