bir arkadaşım vs bi' başka arkadaşım



benim bir arkadaşım var, tikinin allah'ı. bir güzellik merkezinde çalışıyor, cilt bakımı filan yapıyor. hayattan "uzaya çıkmak" gibi beklentileri olmayan türden bir kadın. kitap okuyor. şimdi saysam okuduğu kitapların isimlerini bu entel camiada kimseler sümüğünü silmez ama biliyorum ki o kadın tanıdığım herkesten -kendimi de dahil ediyorum- daha çok okuyor. ara ara facebook'tan filan da paylaşıyor, bu kitabı sevmedim, tam bi hayal kırıklığı oldu, falan fıstık. diye.

bir de benim bir arkadaşım daha var, fena sayılmaz kütüphanem ama benimkinin iki katı kadar "iyi kitap" bulunur kütüphanesinde. para mevhumu da olmadığı için çekinmez gider alır. kaale alacağı bir mecrada "okunması gerektiği" belirtilmiş olsun, yeter. bir heves başlar, o akşam kaç sayfa okuduysa o kadar, devamı gelmez. bi de bu arkadaşım, oraya gitmem, bunu dinlemem, şunu yemem aslında -objektif değerlendirdiğinde- kılın tekidir ama çevresinden bir grup şakşakçı asla eksik olmaz. 

kitap niye okuruz?


ben şahsen meselelere bakışım farklılaşsın, derinleşsin, diye okuyorum. binlerce çelişki içinde de yüzüyorum çoğu zaman. asla bildiklerimden çok emin olamıyorum karşımda benden daha aptal ama daha kendinden emin biri olmadıkça ego filan şişirmemeye de azami özen gösteriyorum. çünkü cehaletten ilber olmaya giden yolda -bi' ilber değilsen, bir de cahil değilsen- bir sürü çelişkin olması ve daima az bildiğin, eksik okuduğun hissine kapılman lazım, bence. ancak aptallar ve ilberler kendinden çok emindir. hea, konuyu dağıttım, toparlayayım. bu güzellik merkezinde çalışan arkadaşım insanları sürekli cahil diye -sesli sesli- yaftalıyor. diğer arkadaşım da insanlara -sesli sesli- sürekli acıyor. diyeceğim o ki, ikisinin birbirinden bir farkı yok ama birini herkes entelektüel sanıyor, diğerini sadece güzellik uzmanı. bilmem anlatabildim mi? 

sevgiler
jk

Comments

Popular Posts