sibirya halk türküsünde gözyaşlarım sel olursa...



 bir video görmüştüm yıllar önce. kutuplara yakın bir yerde çekildiği oldukça belli olan videoda iki tane çekik gözlü insan "tuhaf" sayılabilecek bir şarkı/türkü söylüyordu. insanlar bunu feysbukta dalga geçmek için paylaşıyorlardı lakin ben bu videoyu izlediğimde nedensiz bir biçimde gözyaşlarıma hakim olamamıştım. hatta bunu duyan bestfriend g benimle çok eğlenmişti. o zamanlar da merak edip araştırmamıştım nedir, ne değildir diye. 

ben o videoyu sonra bir daha hiç görmemiştim, ta ki bu gece sözlükte incicaps'ini görene dek. bu defa araştırdım, buldum ve öğrendim ki kendisi bir sibirya halk türküsüymüş. ve inanılması güç ama ben bu videoyu izlerken yine gözyaşlarıma hakim olamadım. şu an bu satırları yazarken bile ekranı buğulu görüyorum zira gözyaşlarım sel olup akmak için sıra bekliyor adeta. neden böyle? hiçbir şey anlamadığım ve hiçbir şey ifade etmeyen bir yerde ne olabilir beni durduk yere ağlatan? reenkarnasyon diye bir şey varsa bu duruma getirilebilecek tek açıklama o olabilir sanırım. çok garip!

sonradan eklemlenen düzeltme: tuva türkü'ymüş bunlar bea. şamanlarmış hatta. araştırmalarım devam ediyorre. (bu vesileyle sözlükte bu bilgileri paylaşan arkadaşa selam ederim.) önceki hayatlarımda da mı türktüm yoksa ben yea? allaam nası' bi kaderim var benim!

sevgiler
jk


ps: kötü bi' huyum var; pis bi' ağlama şeklim var, ağlayınca çok çirkin oluyorum. böyle hanım hanımcık gözlerinden yaşlar süzülerek ağlayan kadınlardan değilim hiç. üzüldüm buna şimdi, oturup ağlayacağım galiba!

Comments

Popular Posts